omslagsbild

omslagsbild

onsdag 8 augusti 2012

En dag vid Norr Mälarstrand

Att gå vid Norr Mälarstrand en varm sommardag är fint.
Jag hade varit på hjälpmedelscentralen i Hallonbergen och fått ett nytt fotstöd. Solen lyste fram mellan tussar till moln när jag kom ut. Det fina vädret gjorde att jag inte kunde motstå frestelsen att åka in till Stockholm, så jag klev på tunnelbanan i riktning mot Fridhemsplan.

Jag tycker om Stockholm för dess natur. Vatten och växtligheten, det bryter så fint mot bebyggelsen. Och såklart alla människor, det blir en härlig blandning.

Jag lät min assistent ta bort mina fotstöd på rullstolen och började sparka mig baklänges utmed Norr Mälarstrand. Det är en perfekt strandpromenad för rullstolar.

Solen sken fortfarande. Jag mötte joggare, cyklister och familjer med barnvagn. Med lummigheten som omgärdar promenaden och närheten med vattnet, blir det en speciell atmosfär som ger mig själslig styrka.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar