omslagsbild

omslagsbild

tisdag 23 april 2013

Dikten Lågan


Denna dikt präntades ner hösten 2004. Orden kom till mig då, men känslan av att se kärleken komma till andra men inte till mig, den hade jag haft länge. Känslan att vara utanför den underbara kraften, som kärleken är, den var svår att hantera. Mycket svår.


 
Lågan
 

att inte få krama kyssa smeka
att inte känna hennes doft
det gör ont att se par kramas

att inte bli kramad kysst smekt
att inte känna hennes varma andedräkt mot min kind

det gör ont att se par kyssas

att inte vara två vid kvällsmaten
att inte känna hennes mjuka blick

det gör ont att se par med barnvagn

den finns omkring mig
men var

nattens mörker släcker dagens ljus
men inte hoppets låga




johan.nordansjo@omsorgsfamiljen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar