omslagsbild

omslagsbild

tisdag 31 mars 2015

Det är dumt att chansa.

Vi lever endast en gång, så lev livet ordentligt. Släpp loss. Släng hämningarna i garderoben. Göm blygseln långt in i förrådet. Släpp bromsen. Gasa på istället. Låt vinden ta nervositeten. Se hindren som vi möter som utmaningar. Låt oss växa av avklarade hinder. Gör förnuftiga val. Minska tiden kraftigt på det vi gör som inte ger oss något. Tänk positiv. Våga lägg tid och kraft på att nå dit vi verkligen vill nå, det är värt allt slit och all tid. Ta för oss av livet. Sug in all beröm vi får likt en tvättsvamp. Vifta inte bort det med orden ´Det var inget.´ utan säg ´Tack.´. Vi är duktiga, kom ihåg det!

Gör vi det? Lever vi endast en gång? Ja. jag har inte hört något annat. Ändå finns det en osäkerhet vad som väntar efter sista andetaget. Visst hoppas jag att finns ett liv eller ett tillstånd efter som jag också kan sätta guldkant på, men jag törs inte vänta och se. Det är dumt att chansa, så jag lever livet nu. Varje dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar