omslagsbild

omslagsbild

lördag 16 januari 2016

Vill vinna tid.

Jag har märkt att det är svårt att få tid på kvällarna att skriva en ny roman. Barnen ska lekas med och nattas, vilket jag inte alls vill avstå i från. Det är en ynnest att vara med. När de har somnat och min käraste och jag har fått vår tid tillsammans har tiden närmast blivit halv tio, då först med gott samvete kan jag sätta mig framför datorn och skriva. Två timmar blir det föresatt att jag inte är alltför trött eller oinspirerad. Jag skriver dagligen på arbetet. Om inte det är inlägg på bloggen är det manus till föredragen som ska skrivas. Även mail till skolor och företag ska författas. Inspiration är en nödvändighet. Annars vill jag inte skriva, för det blir bara blaha blaha då.
Önskar att några hundratusen kronor helt oförhappandes kommer in på kontot. Jag skulle då kunna ta tjänstledigt från arbetet ett år och skriva den nya romanen. Med all säkerhet är den då inte färdigskriven, men manuset långt framskriden. Så långt att endast lite skrivande återstår. Efter det blir finjustering och korrigering av manuset. Allt som allt kan det ta ett och ett halvt år till att romanen ligger i mina händer.
Några pengar lär inte dyka upp, realistiskt tänkt, så kanske, om inte orken och lusten sviker mig, tar det tre fyra år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar