omslagsbild

omslagsbild

torsdag 9 juni 2016

Nordaaansjö.

På träningsrundan i går kväll cyklade en kvinna fram till mig.
- "Ursäkta mig. Är det du som har skrivit en bok om sex?"
- "Ja.", sa jag tveksamt. Jag är ju inte det enda som har gjort det.
- "Och du har varit med på TV och debatterade om sex och sexköp?"
- "Det stämmer."
- "Vad heter boken? Jag vill läsa den. Kan man låna den på biblioteket?"
- "Ja, det går förmodligen bra. Den har elva år på nacken, så den kanske inte står framme. Den heter ´Mitt nakna jag´."
- "´Mitt nakna jag´.", upprepade kvinnan. "Vad heter du i efternamn?"
- "Nordansjö."
- "Nordensjö?"
- "Nordaaansjö."
Jag är van att folk uppfattar ´Nordensjö´ när jag säger efternamnet. Jag har tagit det till mig, så när efternamnet efterfrågas säger jag det med långt a. Brukar göra det, men det händer att det faller i glömska som i går.
- "Nordansjö."
- "Ja."

Kvinnan cyklade i väg och glad i hågen över att min roman fortfarande efterfrågas upptog jag joggingturen.
Apropå sex, såg jag en bekant ha en T-shirt på sig med texten ´Gå eller rulla, alla vill knulla.´. Klokrent. Likadant T-shirt måste jag bara ha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar