omslagsbild

omslagsbild

fredag 27 oktober 2017

"Du har ett bra budskap, Johan."

Det blev ett väl genomförd föredrag i går på Ådalsskolan i Kramfors, trots en efterhängsen hosta som även har gjort mitt tal så dålig att ingen förutom mina närstående förstådd vad jag har sagt. Under frukosten på hotellet snuddade tanken mitt medvetande att ställa in. Jag hostade så jag kunde knappt få i mig lite yoghurt och en kopp te.
Prata upp mig gör jag alltid innan föredragen, en kvart tjugo minuter. ´Om jag gör det betydligt längre nu, kanske jag kommer prata acceptabelt´, tänkte jag bedrövad och nervöst.
Gick upp på rummet och pratade, sjöng, babblade. En timme och jag hade fått en röst som var värd att lyssna på.
Cirka femtio elever lyssnade plus en handfull lärare.



"Det här var viktigt för våra elever att lyssna på. Du har ett bra budskap, Johan",
sa en av lärarna och fick medhåll av de andra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar