omslagsbild

omslagsbild

lördag 30 mars 2019

Skrev det 50.000e ordet.

I kväll skrev jag det 50.000e ordet i manuset till min autofiktion.
En milstolpe har jag passerat och det gör mig stolt. Manuset är ingalunda färdigt. Det blir säkert 30- 40.000 ord ytterligare, men att se räkneverket slå om till 50.000, det kickade i gång mig att fortsätta skriva tills det sista ordet är nedpräntat.
Jag har aldrig hört författare säga att det känns extra bra när de har skrivit ett visst antal ord. Finns kanske, men de finner det naivt att säga det. Jag känner det inte så.
Att skriva 50.000 ord med 8-10 nedslag i minuten med okontrollerade rörelser på grund av spasticitet tycker jag är bra gjort. Jag har skrivit i snart tre år, dock inte dagligen. Far till två fina barn kräver tid, men det får det gärna göra.

Firar med färsk pasta tillsammans med den egenkomponerade champinjonröra och mjölk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar