omslagsbild

omslagsbild

fredag 19 april 2013

Jag övervann min nervositet och blygsel.

Tänk att det går så bra när jag intalar mig att jag kan ta kontakt med människor och göra mig förstådd. Jag slängde ut väl valda ord som en krok till personer som gick framför vår monter, och hälften fastnade. Bara att dra in och ge de information om Omsorgsfamiljen och om mitt föredrag. Jag var förmodligen fortfarande nervös, men jag lyckades övervinna den.
Femton exemplar av min roman, vilket överträffade mina förväntningar. I höst blir det en hel del turer inom landet, för det var många som blev intresserade av föredraget.

I dag arbetar jag hemifrån. Anledningen är att jag är så fruktansvärt trött. Pratar med människor i en miljö där det pratas högt och musik då och då spelas, det gör att kraften och energin tar slut. Det är bäst att ta det lugnt i kväll och krypa ner hos barnen i soffan när de ser på Bolibompa, och hålla om de. Jag har längtat efter dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar