omslagsbild

omslagsbild

tisdag 6 augusti 2013

Slut på semestern.

Jag är åter på kontoret efter lata och sköna dagar. Jag har tagit med mig kreativitet och förnyad energi.
Framför mig ligger det en spännande höst. Det är jag som har gjort den spännande, bland annat med en egen monter på Bokmässan i Göteborg. Vad blir det för reaktioner från "mina" besökare på min roman Mitt nakna jag och föredraget Sikta mot stjärnorna och nå dit? Vart leder reaktionerna till såväl som under som efter Bokmässans slut? Blir romanen ännu en gång uppmärksammad i media? Ökat antal föredragsuppdrag?
Jag hör vad en och annan av er tänker. Har den där Johan fått storhetsvansinne? Han och hans roman och föredraget kommer försvinna i mängden av författare, journalister, romaner och andra alster. Han bör vara nöjd bara med att ha en egen monter.
På frågan om storhetsvansinne. Nej, men det är snubblande nära. :-) Det är en dröm som går i uppfyllelse i och med montern. Visst är det så, men att jag inte skulle försöka få besökarna att stanna till och bli intresserad av det jag har nu när jag äntligen är utställare, det är som att inte göra sitt yttersta vid ett världsmästerskap. Nöjd att man kommit dit och bryr sig inte hur placering blir. Medaljer delas inte ut på Bokmässan, dock kan jag få reaktioner, positiva som negativa, och publicitet, och det är bättre än klirrandet runt halsen.

Annat spännande är utvecklandet av föredraget. Allt bra kan bli bättre, är en sann devis. Jag pratar bland annat om vikten att bemöta varandra på ett bra sätt, och det är bra att även visa det. Vi är tre som ska spela in scener där vi visar hur dråpligt det blir om man blir bemött på ett helt felaktigt sätt. Vi kryddar in även humor, en ingrediens som alltid är bra att ha med.



Prins Eugens Waldemarsudde på Djurgården i Stockholm.
Jag har just slängt ner en slant i önskebrunnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar