omslagsbild

omslagsbild

tisdag 1 oktober 2013

Bokmässan är nu slut,

och det är även jag höll jag på att skriva.
Många besökte montern, och fann föredraget intressant och blev nyfikna på romanen. En del som var på väg att gå förbi och såg ut som möjliga intressenter, sa jag med hög röst, "Hej! Mår ni bra?". De flesta stannade upp och kom fram, och då var det bara  presentera romanen och föredraget. Det här med "Mår ni bra?" var också för att knyta an på föredraget och komma in på det. Romanen såldes bra, så bra att det överträffade mina förväntningar. Jag är väldigt nöjd med mitt utställande. Nu bör det vänta en veckas rekreation på varmare ort, för jag är sanslös trött.

Det var verkligen en upplevelse att vara utställare på Bokmässan, en milstolpe i mitt skrivarliv.
Jag förstår inte hur en del utställare tänker när de sitter eller står i sina montrar och gör ingen ansats till att få kontakt med de besökare som passerar. Visserligen log dem och montern var inbjudande, men inget annat välkomnande. De som var mest oengagerad som jag såg var i från ett kyrkligt samfund. Två tre personer var de och alla såg ut som om de var på sina egna begravningar. Inget tillstymmelse till ett leende.
När man har fått chansen att vara utställare på Bokmässan, tycker jag att den ska tas till vara på.







Jag ber om ursäkt till ni som förväntade er att jag skulle skriva inlägg under mässan. Fem sju rader per dag orkar jag väl med, tänkte innan mässan mitt jag som är väldigt optimistisk av sig. Detta jag hade fel, uppåt väggarna fel. Kvällarna fick vara till vila och äta, för att orka med nästkommande dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar