omslagsbild

omslagsbild

torsdag 16 januari 2014

Föredraget på Bosön.

Det kom cirka sjuttio personer och lyssnade på föredraget i går. Den största delen var de som studerande på Bosön, men jag såg också äldre personer i åhörarnas skara som troligtvis var lärare på skolan. Rektorn var även på plats, och det kändes bra.

Det fyrtiofem-minuter långa föredraget flöt på bra. Jag pratade nästan genomgående om min idrottskarriär; från hur jag började, träning och tävling, och hur jag använde mig ut av mentalträning för att nå bättre resultat.
I går var det första gången som jag hade med mig en gitarrist som spelade och sjöng emellanåt. Låtarna har vi valt ut med omsorg, deras texter handlar om det jag pratar om. Samtidigt som musiken livar upp föredraget, är det ett sätt att låta åhörarna ta en paus från lyssnandet på mig.



Att få hålla föredrag på Bosön för skolans studerande är stort för mig.
Det finns en gedigen idrottskompetens här, och att de bjöd in mig tydde
på att de trodde på att jag kunde tillföra något.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar