omslagsbild

omslagsbild

fredag 10 januari 2014

Jag körde igenom ´Bosön-föredraget´ i dag.

Det är som att lägga ett pussel när ett föredrag ska bli till. Det första är att hitta pusslets bitar, det vill säga ämnena. Det händer att bitar från ett eller flera pussel har kommit in i kartongen, som mina pusselbitar ligger i. Jag måste då sortera bort dessa innan jag kan börja att lägga mitt.
Vridit bitarna flera gånger har jag gjort för att se vilka som passar med varandra, och i går tyckte jag att pusslet blev färdiglagt. Jag visade upp pusslet för några av arbetskollegorna i dag, och de var nöjda med vad de såg. Dock upptäckte de två bitar som fattades, och det höll jag med om. Att jag inte hade sett det skyller jag på den svaga belysningen som kontoret har.

I helgen ska läsa in mig på texten. Jag vill att den ska sitta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar