omslagsbild

omslagsbild

söndag 23 mars 2014

En intervjuförfråga.

I veckan som lider nu mot sitt slut har jag blivit kontaktad av en grupp studerande på en socionomlinje på en högskola. Gruppen skriver på en B-uppsats om funktionshinder och sexhjälp genom assistans eller prostitution, och vill intervjua mig om detta. Anledningen att jag blev tillfrågad (säkert inte bara jag) är att jag skrev delar om ämnet i min roman ´Mitt nakna jag´.
Trots att romanen gavs ut så länge som för nio år sedan, 2005, blir jag kontaktad än i dag av människor som är nyfikna på funktionshinder och sexhjälp.

Jag tycker att det är märkligt att det skrivs uppsatser i detta ämne på högskolor och säkerligen även på andra skolor med samma nivå och högre. Är sex och funktionshinder så intressant? Skrivs det också uppsatser om lesbisk sex och pensionärsex? Jag har svårt att tro det, men jag har haft fel förr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar