omslagsbild

omslagsbild

söndag 28 september 2014

Årets Bokmässa i Göteborg är avslutat.

Det känns vemodigt att inte vara på plats i år på Bokmässan, jag som har en stor läs- och skriviver, och är älskare av text. För dig som läser denna blogg minns att jag var där för två år sedan som besökare, och förra året som utställare.
I dag bestämde jag mig: Nästa Bok & Bibliotek, som mässan egentligen heter, men det är nästan ingen som orkar säga det för det är för ett långt namn, ska jag vara på plats som utställare.
Även om jag slåss med hundratals andra författare att få besökarnas uppmärksamhet, tycker jag att det är ett bra forum att delta i. Om jag minns rätt var det 95.000 besökare vid fjolårets mässa. Långtifrån alla de intresserade sig för min monter, men låt mig säga att det var trehundra som stannade till, och såg föredragspresentationen och romanen. Om samma antal blir mina monterbesökare nästa år, räcker det med att en sjättedel vill boka in mig som föredragshållare och/eller köpa romanen för att jag ska bli nöjd. Väldig nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar