omslagsbild

omslagsbild

måndag 26 januari 2015

Mörkt länge, sedan blinkar det till.

Jag undrar när den dagen kommer, för jag vet att den gör det i sinom tid, när skolor och företag kontaktar mig om jag har möjlighet att hålla föredrag inför deras elever och anställda. Nu är det jag som ringer och mailar runt.
Oftast känns det slöseri med tid när jag får ett "Nej tack, vi är inte intresserad." eller "Tyvärr har vi redan planerat terminen." för trettionionde gången under en och samma dag. Så plötsligt hör jag ett "Det låter intressant. Jag ska prata med chefen." Några dagar senare blir jag uppringt och datum fastställs för ett uppdrag hos vederbörande. Jag glömmer då bort de trettionio samtalen, och blir upprymd och än mer taggad att fortsätta att kontakta möjliga intressenter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar