omslagsbild

omslagsbild

söndag 24 maj 2015

Barnen vill bli sedda. De har de rätt till.

Tillhör ni de föräldrar som koncentrerar sig på att skriva sms och/eller spela på er Ipad eller mobil medan era barn leker i sandlådan, gungar eller åker rutschkana? Det är beklämmande att se.
För mig är det otänkbart att göra så. Jag har inte ens tänkt tanken att spela på mobilen när jag är på lekplatsen med mina härliga barn. För mig är det en gåva att få vara med i barnens lek. Jag älskar att leka med dem. Om en tid vill de inte att pappsen ska vara med, så jag får nu passa på.
Hur tänker barnen och hur reagerar när de ser sina älskade mammor och pappor ser ner i Ipads och mobiler istället för att leka med eller säga berömmande ord när de gör något som de tycker är bra gjort? Det är en omöjligt att få veta det nu, eftersom "sandlådebarnen" är för små för att sätta ord på sina känslor, men jag är säker på att det är negativt.

Barnen vill bli sedda. De har de rätt till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar