omslagsbild

omslagsbild

fredag 21 augusti 2015

Glad att jag skriver allt bättre.

Jag känner att jag aldrig har skrivit bättre än vad jag gör nu. Det gör mig glad. Även lättad, för det myckna skrivandet ger nu frukt. Jag formulerar mig bättre och hittar nya dugliga vinklar på meningarna. Det flyter på ett helt annat sätt nu. Trögflytande var det förr jämfört med i dag. Nu porlar bokstäverna som blir till meningar likt det klara vattnet i en fjällbäck på vårkanten.
Skrivhastigheten har dock inte förändrats nämnvärt. Den ligger på tio nedslag i minuten. Problemet att skriva så långsamt är att jag glömmer de ord eller meningar som kommer till mig när jag håller på med en annan mening. Oftast är de bra, så det är förargligt. Förr skrev jag färdigt det jag höll på med i tron på att minnas. Det gör inte jag längre utan direkt hoppar jag ner några rader och präntar ner de.
Jag är inte fulländad i skrivkonsten om ni tror att jag tror det. Kan någon bli det, fulländad? Men jag känner att jag har lämnat det dåliga skrivandet för alltid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar