omslagsbild

omslagsbild

onsdag 4 november 2015

Gymnasiet i Mora.

I går i Mora på ortens gymnasium höll jag två föredrag, ett för de som går Barn och fritid, och ett för Vård och omsorgarna.
De flesta verkade intresserade och nyfikna. I vart fall klassernas respektive lärare tyckte att föredragen var mycket bra och att det innehöll ögonöppnare som var bra att få till livs för ungdomarnas fortsatta utbildning och senare i yrkeslivet, men även för sin personliga utveckling.
Jag hade funderat ett tag innan på gårdagen med en viss oro. Kommer jag orka leverera lika bra i andra föredraget som i det första? Jag vet att jag blir väldigt trött efter ett föredrag och vill helst krypa ner i sängen och dra täcket över och sova, men jag tycker att jag lyckades höll samma höga nivå i bägge två.



Skönt att sitta i sängen iklädd bomullspyjamasen
och slötitta på TV efter en lång tågresa.
Jag bodde på vandrarhemmet Målkullan, endast
femtio meter från målet av det anrika Vasaloppet.
En pirrande känsla när jag förstod att hjulen rullade
på upploppet. Så klart att jag passerade mållinjen
med ´I fäders spår - för framtids segrar´ ovanför.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar