omslagsbild

omslagsbild

tisdag 19 januari 2016

Min roman ledde till ett föredrag.

Det finns flera anledningar till att jag blir tillfrågad att komma att föreläsa. En del är nyfikna på min idrott och vill höra hur jag gjorde för att komma till Paralympics och vinna mästerskap medan andra är intresserad av att lära sig mer om bemötande.
Att min roman ´Mitt nakna jag´ har lett till att jag har blivit anlitat att hålla föredrag, det har aldrig hänt. Inte vad jag vet i alla fall. Inte förrän nu. Jag ska berätta.
En kvinna hade tid att slå ihjäl - usch vad det låter makabert och blodigt. Bättre med, hade tid över. Alltså, en kvinna hade tid över, så hon gick till biblioteket i skolan där hon befann sig i. När hon gick runt för att finna något läsbart, föll blicken på min roman. Kvinnan tog ut den från hyllan och började läsa. Hon fastnade för min berättelse, så pass att hon efter ha tagit upp det för sina arbetskollegor hörde av sig till mig.
Det hon hade fastnat för är huvudpersonen Maxs sökande efter kärlek och sex. Hur gör vi när vi vill träffa någon, när det är svårt att få till det? De vill att jag ska berätta om hur det var för mig i mitt sökande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar