omslagsbild

omslagsbild

torsdag 19 maj 2016

Jag är nu en av Sveriges talare.

Livet är underbart, eller hur?
Livet är ett tillstånd. Från allra första början fanns du inte. Du var ingenting, inte ens en cell som endast kunde upptäckas med mikroskåpets starka förstoring. Du kunde älskas eller saknas av en eller flera, men att det var just du som tänktes på det var dolt i dunkel. Men så var en av hundratals spermier som simmade först fram till ägget och det var du. Du var en vinnare, och är det än, även du omöjligtvis inte kunde vetat det då.
Vinnare till vad? Vinnare till livet. Vinnare till livets alla möjligheter, som är så många att det är omöjligt att veta antalet. Här har du möjligheter till att göra precis vad du vill. Du har förutsättningar till att nå dit du vill.
En del nöjer sig med det lilla, det lilla som vi får näst intill automatiskt bara genom att finnas till som att få kompisar på förskolan och skolan. Det märks inte att vi försöker. Samma personer nöjer sig med det som kommer i deras väg, livets väg. Det roliga, intressanta och spännande som händer på deras vänners och för de helt obekantas väg är i och för sig lockande, men inte så pass att de lägger tid och möda att själva sträva dit.
Jag nöjer inte med det jag har. Jag vill ha mer som gör att mitt liv blir än mer rikare på det roliga intressanta och spännande. Varför ska jag nöja med det jag har när jag vet att jag kan få det som lockar?

För fyra år sedan, då jag började att gå inför att bli en bra och duktig föredragshållare som fängslar lyssnarna med ett intressant innehåll, satte jag upp ett mål. Det var att en dag ska mitt namn stå med på listan över talare i en av landets stora talarförmedlingar. I går den 18:e maj nådde jag ända fram.
Minns ni inlägget daterad den 29/4 då jag var klädd i vit kostym, svarta lackskor och westernhatt? Det var då jag var på väg till ett möte med talarförmedlingen Sveriges talare.
Min profil på Sveriges talare .

Jag är så glad, framförallt stolt, över att jag har lyckats. Jag kan inte med ord beskriva hur jag känner mig. Jag har nått igen ända fram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar