omslagsbild

omslagsbild

fredag 3 juni 2016

Nu prioriteras text.

I februari eller var det i mars som jag skrev att jag höll på skriva en novell. Strunt samma, tanken var att den skulle vara färdig månaden senare och publiceras här på bloggen uppdelad på flera inlägg. Tiden har en förmåga att försvinna ut ur tomma intet när det är mycket att göra. Det har varit bearbetning av manus till föredragen och kontakt med skolor och företag som skulle kunna vara intresserad att lyssna på mig. Därför har texten fått ligga i träda.
Nu har jag inga fler uppdrag innan sommarledigheten och efter jag har hört när jag har ringt runt till skolor planeras nästkommande läsår först i augusti. "Det låter intressant. Ring tillbaka i augusti, då vi planerar läsåret.", säger de rektorer och lärare som jag har varit kontakt med. Det finns säkert undantag, skolor som lägger planeringen direkt efter sommaravslutningen. Det trodde jag hörde till vanligheten att de gjorde, men viss av erfarenhet är det inte så.
Nu kan jag med gott samvete att tiden inte slösas bort luta mig bakåt i stolen på kontoret, sippa på det limespetsade vattnet och skriva färdigt novellen. Avskärma mig från verkligen och bli ett med berättelsen. Glömma tid och rum. Låta fantasin styra de bångstyriga fingrar till de rätta bokstäverna. Ett tillstånd som jag finner härligt avslappnad. Min förhoppning är att första delen av novellen läggs upp innan midsommar.
För en kort tid sedan blev jag inspirerad att skriva ett inlägg om att njuta med hjälp av sin egen kropp och den skam som en del av oss konstigt nog känner för det. Blev än mer inspirerad när jag senare träffade en kvinna som har utbildat sig till sexpedagog. Vad befriande det var att samtala med en som tycker att det är naturligt med onani, samlag och hudberöring för njutningens skull.
Eftersom jag verkligen vill skriva dessa färdigt innan jag går på semester efter midsommarhelgen, blir det endast enstaka inlägg fram till dess.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar