omslagsbild

omslagsbild

torsdag 22 september 2016

Uppdrag i Jönköping.

På June folkhögskola i Jönköping föreläste jag i går onsdag. Denna gång var upplägget annorlunda jämfört med åren dessförinnan jag besökt skolan. Nytt för i år var att jag föreläste för alla elever (såg att det fanns även lärare med i åhörarskaran), därefter blev det endast för de på Assistentutbildningen.
Skolans önskan var att jag pratade om bemötande människor emellan för alla elever. Ett kul och intressant uppdrag, för bemötande ligger mig varmt om hjärtat. Endast bemötande har jag inte tagit upp innan. Jag brukar blanda upp det med andra ämnen, men inte denna gång. Att skriva manus till det, det blev en utmaning. Tydligen lyckades jag döma av de positiva kommentarerna direkt efter föredraget.
Därefter till "assistenternas" klassrum och gav min syn på vad de ska tänka på när de är hos kunder och arbetar. Tipsa och råda. Bland annat sa jag att assistenterna ska använda sina mobiltelefoner endast i nödfall, inte smsa och chatta till vänner, inte surfa in på Facebook eller andra siter. Assistenterna är till för kunderna och inte tvärtom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar