omslagsbild

omslagsbild

måndag 20 mars 2017

Onsdagens uppdrag.

På onsdag far jag till Rodengymnasiet i Norrtälje. Inför eleverna, och förhoppningsvis en del av lärarna, kommer jag att prata om självförtroende och bemötande människor emellan.
Ett gott självförtroende måste vi ha för att ha möjligheter nå dit vi vill. Vart, det är upp till var och en. Hur bygger vi upp självförtroendet? Jag lär ut de enkla knepen.
Hur svårt kan det vara att bemöta varandra på ett bra sätt? För mig är det inte svårt och inte heller för den övervägande delen av Sveriges befolkning, men för de övriga är det det. Vad beror det på att den klicken av människor bemöter oss andra på ett felaktigt sätt? Jag lär ut knepen hur tänket ska rulla när vi möter människor som för oss är nya, både på skämt och allvar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar