omslagsbild

omslagsbild

torsdag 8 mars 2018

´Sikta mot stjärnorna och nå dit´


Mitt namn är Johan Nordansjö, och arbetar som föredragshållare och inspiratör.
Jag önskar besöka er på ert företag/er skola och prata om bemötande människor emellan och vikten av att tro på att vi kan.

Jag lever efter devisen ´Jag kan.´ Om jag inte hade gjort det hade jag inte nått mina mål:
Paralympier och världsmästare i rullstolsåkning (friidrott)
Skriva en roman som blev utgiven på ett förlag
Finna kärleken och få två underbara barn


Livet är fullt av möjligheter. Det som begränsar många av oss är det negativa tänket: "Jag kan inte.", "Jag vågar inte.". Detta tänk gör ingen glad, så släng bort det. Spola ner det! Bygg upp det positiva tänket. Genom det har vi möjligheter att nå dit vi vill. Livet blir så mycket roligare och händelserikare. För det finns egentligen ingenting som är ouppnåeligt. Jag ger er tips hur ni ska tänka.




Det finns en sorts varelse på vår jord som kallas för människa och det är vi.
En del av oss har svart hy, en del har ett ben, andra har en annan sexuell läggning än vad du har medan andra har talsvårigheter. Andra är födda i länder som du inte är bekant med och så vidare.
Trots att alla är vi människor förekommer det dagligen att en del av oss ger varandra dåliga bemötanden, och det på grund av avvikelser från bilden som vi själva har målat upp hur en människa ska se ut, vara och föra sig. Vad kan det bero på att en del gör det?
Jag berättar och visar sketcher på film, med bland annat mig som aktör, om hur bemötande inte ska gå till. Jag ger råd hur du ska tänka när du bemöter en för dig obekant person.

Följ med på en spännande resa. 
´Sikta mot stjärnorna och nå dit´ ger ögonöppnare och inspiration samt skratt och allvar.


Med positiv hälsning

Johan Nordansjö
En av Content Talarbyrås talare

Hagsätra torg 44
124 73  Bandhagen
Tel: 072-1550590

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar