omslagsbild

omslagsbild

måndag 20 augusti 2018

Kicka i gång med hjälp av ´Sikta mot stjärnorna och nå dit´.


Behöver ni kickar och inspiration på ert arbete? Det får ni av mig.
Vill ni spränga era gränser, de som ni själva har satt upp fast de egentligen inte finns? Jag ger er redskapen.
Blir ni oroliga när ni möter personer som för er är obekanta med för ni är osäkra hur ni ska bemöta dem? Jag ger er tips och råd hur ni ska tänka.
Maila mig på johan@nordansjo.nu för bokning.


          Föredraget ´Sikta mot stjärnorna och nå dit´
Det finns en sorts varelse på vår jord som kallas för människa och det är vi.
En del av oss har svart hy, en del har ett ben, andra har en annan sexuell läggning än vad du har medan andra har talsvårigheter.  Andra är födda i länder som du inte är bekant med och så vidare.
Trots att alla är vi människor förekommer det dagligen att en del av oss ger varandra dåliga bemötanden, och det på grund av avvikelser från bilden som vi själva har målat upp hur en människa ska se ut, vara och föra sig. Vad kan det bero på att de gör det?
Jag berättar och visar sketcher på film, med bland annat mig som aktör, om hur bemötande inte ska gå till. Jag ger råd hur du ska tänka när du bemöter en för dig obekant person.









 Livet är fullt av möjligheter. Det som begränsar många av oss är det negativa tänket: "Jag kan inte.", "Jag vågar inte.". Detta tänk gör ingen glad, så släng bort det. Spola ner det! Bygg upp det positiva tänket. Genom det har vi möjligheter att nå dit vi vill. Livet blir så mycket roligare och händelserikare. För det finns egentligen ingenting som är ouppnåeligt.
Jag ger tips hur du ska tänka och inspirerar dig till att nå dina mål. Inspiration är viktigt för alla att ha, inte endast de som idrottar.

Jag lever efter devisen ´Jag kan.´ Om jag inte hade gjort det hade jag inte nått mina mål:
Paralympier och världsmästare i rullstolsåkning (friidrott)
Skriva en roman som blev utgiven på ett förlag
Finna kärleken och få två underbara barn
         Tidningen ´Mitt i´ om föredraget. Klicka och läs Artikeln .

Föredraget ger ögonöppnare och inspiration samt skratt och allvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar