omslagsbild

omslagsbild

onsdag 22 januari 2020

Gäst skapade kaos.

En objuden gäst slank in hos oss förra söndagen. Ljudlöst gav hen sig på dottern där hon låg i sin säng och läste en bok ur serien LasseMajas Detektivbyrå. Med välinriktade slag på kroppen sögs musten ur henne. I och med det sjönk motståndskraften så pass att det var lätt för hen att placera sina giftampuller i den späda kroppen.
Dottern klagade över magont på måndagsmorgonen. Därav fick hon stanna hemma från skolan. Det var det lilla som blev efter giftinskjutningarna.
Tydligen uteblev den önskade effekten, så hen letade upp mig under natten mot tisdagen. Hade förmodligen legat under fruns och min säng och tryckt, den odågan. När jag vaknade kändes det okej, så okej som det gör klockan sju. Tar mig på huvudet. "Den sitter kvar." Framåt lunchtid var det allt annat än okej. Hade satt mig på toaletten för att tömma blåsan, men utan förvaring tömdes magen. Ur munnen.
Jag hörde ytterdörren öppnades. Kort därefter stängdes den med ett fniss. Uppenbarligen var den objudna gästen nöjd med det hen hade åstadkommit.
I fyra dagar kräktes jag. Vatten och vätskeersättning fick jag i mig. Dock kom det upp innan det ens hade landat i magsäcken. På nätterna vaknade jag de få gånger sömnen lyckades fånga in mig av att flytande bajs rann ut. Inte endast det sipprade ut utan likaså energin. Orkade andas, men inget mer.
Jag är nu på banan. Tanken med energin är full om några dagar, så det är på halvfart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar