omslagsbild

omslagsbild

söndag 30 augusti 2020

Nannskogs "Nej".

Även om jag har tyckt om att se på fotboll i många år, i synnerhet när dam- och herrlandslaget, och Djurgårdens herrar spelar, har jag inte lärt mig att se på denna idrott som dess experter gör. De förklarar vad som händer på planen. De ser saker som jag inte ser och uppfattar. Det gör att min lekmässiga syn på fotboll har höjts några snäpp.

En av de är Daniel Nannskog, SvT:s fotbollsexpert. Han figurerar i rutan när Allsvenska matcher är på tapeten och inför landskamper och efteråt. Det är härligt att se och höra honom när han analyserar, kritiserar och berömmer. Med sitt gestikulerande och ord som strömmar ut vittnar om Daniels passion och kärleken till idrotten.

Har ni som jag noterat att det händer att när Daniel börjar pratar eller svarar gör han det med ordet "Nej", trots att det inte är frågor som han får? Oftast hörs det knappt för han pratar snabbt.

Småler när jag hör Daniels nej i felaktiga sammanhang. Jag undrar om sportens redaktion har påpekat det för honom att han gör det.

Om inte förr medverkar Daniel i Fotbollsstudion på måndagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar