omslagsbild

omslagsbild

torsdag 30 november 2023

Det gick inte sia.

Trots att läkaren var kunnig på förlossningsskador kunde han inte säga hur CP-skadan skulle påverka mig. Han sa till mor och far en tid efter födelsen att jag antingen skulle kunna gå med haltande inslag eller inte kunna gå med nedsatt intelligens. Eller något där emellan.
Hur blev det? Det blev att ta mig fram med rullstol, men däremot ingen nedsatt intelligens

När vi får en gåva, vill vi att den ska vara fulländad. Om den inte är det utan har skavanker här och där, blir vi besvikna. Normalt att vi tänker som så. Min kropp hade redan i begynnelsen fått skavanker, men jag brydde mig inte. Bryr mig inte i dag heller för jag fick livet och det är jag väldig glad för. Visst får jag kämpa, men vem behöver inte det i vår värld?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar