omslagsbild

omslagsbild

torsdag 11 oktober 2012

Föredragsuppdrag på BOSSE

I måndags höll jag föredrag på BOSSE Råd, Stöd & Kunskapscenter i Stockholm.
Jag hade hört att intresset var stort att komma och lyssna, så de var tvungna att säga nej till en del. Det bådar gott, tänkte jag.

Jag höll mitt föredrag `Sikta mot stjärnorna och nå dit´. Jag pratade om min uppväxt, familjens betydelse, friidrottskarriären, bemötande gentemot människor och författarskapet. Den röda tråden, som finns i samtliga versioner av föredraget, är vikten att tänka positivt i allt vi ger oss in i, för då ökar möjligheten väsentligt att nå dit vi vill.

Åhörarna denna gång var vuxna. De flesta var de som går till BOSSE för att få råd och stöd, och deras assistenter. De lyssnade intresserad och ställde frågor.
Jag fick uppfattningen att de tyckte att föredraget var bra. En såg jag fick vattniga ögon när jag läste min dikt Lågan.

Eftersom det var en del som inte fick plats, kom det upp en förfrågan om jag vill komma tillbaka och prata nu i vår. Visst vill jag det.

På BOSSE får du som har en funktionsnedsättning hjälp med att finna lösningar på besvärliga situationer som uppstår i samband med funktionsnedsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar