omslagsbild

omslagsbild

fredag 8 februari 2013

Jag önskar mig en monter under bokmässan i Göteborg.

Allt sedan ´Mitt nakna jag´ kom ut den 15:e november 2005 har jag önskat mig och drömt om att stå i en monter på bokmässan i Göteborg och presentera romanen. Debutantförlaget, som gav ut romanen, är litet förhållandevis till andra förlag och att hyra monter på mässan är dyrt. Jag antar att det är en av anledningarna att förlaget sällan är med, och jag kan inte stå själv för kostnaden.

Genom åren har tanken att vara med på bokmässan lagd sig i bakhuvudet likt en kokong. Men när jag strosade runt där i höstas och omgavs av allsköns text, såg författare med sina alster och lyssnade på intressanta föredrag bland annat om det svenska språket, fick tanken liv igen. Jag vill själv stå en gång där i en monter och signera mitt alster. Jag vill det väldigt mycket.

Nu kanske önskan och drömmen slår in. Med ekonomisk uppbackning faxade jag i förra veckan nämligen in en intresseanmälan till att hyra en så kallad budgetmonter, 2x2 meter. Nu är det bara att vänta och se, framförallt hoppas att jag blir tilldeladad en, för de finns i begränsad antal.

Jag skrev tidigare i inlägget att jag vill presentera romanen under bokmässan. Presentera, är kanske inte det rätta ordet, för ett alster som har varit utgiven i drygt sex år. Å andra sidan finns det de, tro det eller ej, som inte har hört talas om ´Mitt nakna jag´.
Marknadsföra, nu dök ordet upp i en av mina hjärnvindlingar som också passar in.

En enorm stolthet skulle infinna sig om jag fick stå i en monter på bokmässan i Göteborg och presentera och marknadsföra min roman ´Mitt nakna jag´.


Bokmässan pågår 26-29 september.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar