omslagsbild

omslagsbild

tisdag 26 mars 2013

Med barnen på Spårvägsmuséet.

I lördags var hela familjen på Spårvägsmuséet i Stockholm. Vi har varit där några gånger tidigare. Sonen ser med förtjusning på de fullstora tågvagnar som står uppställda, som det är tillåtet att kliva ombord på. Det som är mest spännande, och det tycker även jag, är att se på alla de tåg som puffar fram på de olika uppbyggda modelljärnvägarna i Leksaksmuséet, som finns inne i Spårvägsmuséet. När jag var barn var jag fascinerad av de små tågen. En jul fick jag ett lok, några vagnar och en uppsättning av räls av märket Märklin. Jag var i sjunde himlen.

För att få med rullstol och barnvagn, fick vi åka färdtjänstbuss. Sonen somnade efter halva vägen, medan dottern på arton månader som tycker att det är pest att sitta fastbunden i barnstolen grät och var olycklig, men så småningom somnade även hon.

Barnen sprang åt olika håll när vi kom in på muséet. Sonen gick till flipperspelet medan dottern travade till Brio-tågbanorna. Min käraste och jag delade på oss, hon till minstingen och jag till grabben.
Snart var det dags att kliva på minitåget, som åker en kort tur inne på muséet. Jag krånglade med hjälp av min käraste in i en vagn och barnen satte sig framför mig. Tut tut och tåget rullade ut från stationen. Det var kul en minut för tösen som sedan ville gå av, vilket hon gjorde när tåget stannade efter halva turen. Sonen däremot, han åkte med ända till slutet.

Med bananer och mandariner i magen satte vi oss i färdtjänstbussen och for hem. Glada och trötta.


Det är underbart att vara med barnen och leka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar