omslagsbild

omslagsbild

söndag 7 april 2013

I morgon blir jag fotomodell blott för en dag. Eller?

Det var så här att när jag, med min assistent, i onsdags satt i tunnelbanetåget på väg till arbetet, stegade en kvinna fram till oss. Hon frågade oss om vi ville vara med på foto på Livrustkammarens webbsida.
Jag blev fundersam, frågade mig varför oss, men jag gav i alla fall mitt mobilnummer till henne. Assistenten gav även sitt. Jag tänkte att jag ringer henne när jag är på kontoret, för det var svårt att för mig göra mig hörd på grund av tågets skrammel.
Det visade sig att kvinnan arbetade på Livrustkammaren, som är beläget vid Kungliga slottet, som kommunikatör och grafisk formgivare. Nu vill de ha nya bilder på muséets besökare, som senare läggs upp på webbsidan. När jag hörde att personerna ska presentera mångfalden i samhället, förstådd jag varför vi blev tillfrågade, jag sitter i rullstol och assistenten har svart hy. Säga vad man vill om det, men vi båda tackade ja.

I morgon får jag alltså agera fotomodell. Jag ska göra mitt bästa, för vem vet, det kanske ligger lukrativa kontrakt bakom hörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar