omslagsbild

omslagsbild

fredag 5 april 2013

I veckan har det varit fullt upp.

Vi har arbetat med att få fram material som vi ska ha med oss till mässan Leva & Fungera i Göteborg. Det är ju snart dags, dörrarna öppnas den 16:e denna månad.
I går sändes materialet till tryck. Vi hoppas att bläcket hinner torka innan det packas in i bilen för färd västerut. Arbetskollegorna rattar bilen medan jag får privilegiet att få ta tåget. Anledningen är att det blir väl trångt om även jag ska in i bilen.
Jag tycker om att resa med tåg, se landskapet susar förbi ackompanjerat av dunket från rälsen. Behagligt. Förhoppningsvis har jag ett bord framför, så jag kan lägga boken där som jag just nu läser, för jag kan inte hålla den.
Eftersom jag reser på egen hand är det bäst att tömma blåsan innan jag äntrar tåget. Visserligen har jag inte testat att gå på muggen på ett rullande tåg. Det kanske går, men jag vill inte chansa, hjärnskakning eller andra blessyrer är jag gärna utan.

Vi ser fram emot mässan. Det blir kul träffa er som vill veta mer om Omsorgsfamiljen och om mitt föredrag ´Sikta mot stjärnorna och nå dit´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar