omslagsbild

omslagsbild

torsdag 6 juni 2013

I dag vajar den blågula flaggan högt.

 
Sveriges nationaldag. Den 6:e juni. Det är en speciell dag för mig.
Jag tänker ta med mig barnen och frun till Stockholm, och se och deltaga i festligheterna. Om de nu vill, kan vara lite si och så med det. Annars åker jag själv, för jag vill vara med i händelsernas centum. Visst finns det andra platser där nationaldag firas, men det är något speciellt med denna dag och vår huvudstad. Se det pampiga kungliga slottet från Skeppsholmen och i närheten är svenska flaggor hissad på vita flaggstänger med förgyllda knoppar. I förgrunden glittrar Saltsjön likt diamanter vore i slängt. Djurgårdsfärjan styr mot Slussen. En vacker bild.
Det optimala vore om solen sken från en himmel med enstaka små cirrusmoln.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar