omslagsbild

omslagsbild

fredag 4 oktober 2013

"Nu kan rullstolen komma fram."

Häromsistens när jag var på bio hände det något märkligt.
Jag hade köpt biljett, och stod och väntade tillsammans med de andra på att få gå in i salongen. De var en månghövdad skara som ville tillbringa kvällen med att se den kritikerrosade filmen ´En oväntad vänskap´.
Salongsdörren öppnades och ut steg mannen som river biljetterna. Han såg sig runt och fick syn på mig. Med en stark stämma sa han:
- "Nu kan rullstolen komma fram."

Inte visste jag att en del tror att rullstolar kan ha något utbyte av att se på bio.
Om jag hade kunnat på kort tid hade jag satt mig på bänken som var alldeles intill och med en lös spark få stolen att rulla fram till mannen och sagt:
- Finns det plats även för mig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar