omslagsbild

omslagsbild

lördag 30 november 2013

Skönt med helg.

Jag har tid att umgås med fru och barn. På vardagskvällarna är barnen inte upplagda för lek, då de är trötta efter skola och dagis. Det blir lätt sittande framför Bolibompa.
Det är även skönt med helg för mina favoritprogram sänds då. Det börjar på fredagskvällen med ´På spåret´ och se om jag kan veta ´Vart är vi på väg?´. Därefter ´Skavlan´, där fem sex personer intervjuas av Fredrik Skavlan under lättsamma former.
Det är intressant och givande att lyssna på när personer berättar om sina livsverk och funderingar kring dessa. Precis som mitt tredje program är som jag gillar, ´Så mycket bättre´ på lördagskvällen. Förutom att artisterna berättar om sina musikliv och något ur sina privata liv, tolkar de varandras låtar. Spännande att höra hur det låter. I kväll är det Agnes verk som tolkas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar