omslagsbild

omslagsbild

måndag 3 februari 2014

Föredrag på GIH i Stockholm.

Den 19:e februari är de studerande på Gymnastik- och idrottshögskolan som ska få lyssna på föredraget.
Denna gång blir det inriktat på bemötandet människor emellan efter önskemål från skolan, men idrotten får även den utrymme om än i en avskalad version.
Jag har upplevt situationer där jag har blivit dålig bemött som gjort mig stött och förvånad. Med förvånad menar jag att jag aldrig hade kunnat tänka mig att jag skulle bli så dåligt bemött som jag blev. Med distans blir vissa av situationerna dråpliga och kan skrattas åt, så jag hoppas att mina historier från det verkliga livet får åhörarna att använda sina skrattmuskler.

Det föds säkert en speciell känsla inom mig när jag kommer till GIH. Där började nämligen min friidrottskarriär, närmare bestämt den 12:e november 1981. Sådana datum som förändrar ens liv, etsar sig fast i minnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar