omslagsbild

omslagsbild

måndag 10 mars 2014

Föredragsuppdrag hos ett habiliteringscenter.

I slutet av förra veckan blev jag kontaktad av en kvinna som arbetar på ett habiliteringscenter för barn i Stockholmsområdet. Hon ville att jag kommer att föreläsa för de barn som de har och för barnens föräldrar.
Jag blev extra glad för denna förfrågan, för jag vet av egen erfarenhet att hur mycket det betydde att möta en person som hade liknande funktionshinder eller hinder som mig själv när jag var barn. Alla behöver träffa en som sprider inspiration för att själv bli inspirerad att göra det som de inte trodde vara möjlig.
I slutet av april är föredraget.

Personer som får hjälp från ett habiliteringscenter har varaktiga funktionshinder som rörelsenedsättning, utvecklingsstörning och autism. De kan bland annat få sjukgymnastik, träna talet hos en logoped, förskrivning av hjälpmedel, och få råd och stöd till den övriga familjen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar