omslagsbild

omslagsbild

lördag 10 maj 2014

Böckernas fantastiska värld.

Vad det är kul att läsa. Det har jag tyckt länge, men nu är än mer någonsin.
För en kort stund sedan läste jag ut Henning Mankells roman ´Italienska skor´. Jag tycker om den, och framför allt Mankells sätt att skriva på. Han formulerar vissa meningar så fint, så att jag får något drömsk i blicken.
Att enbart säga att en bok är bra, det säger ingenting om innehållet. Det är ett dåligt svar, ja jag skrev nästan liknande några rader upp, men jag tror inte att ni är intresserad av att ta del av handlingen här på min blogg.
Nu har jag läst Mankells romaner ´Minnet av en smutsig ängel´ och ´Italienska skor´, och han har nu blivit en av de författare vars böcker jag tycker bäst om att läsa. De två andra är Lisa Jewell och Anna Fredriksson.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar