omslagsbild

omslagsbild

tisdag 27 maj 2014

Valet var enkelt.

I inlägget 27/2  -14 berättade jag att jag valde skrivarlinjen på Åsa Folkhögskola i Sköldinge när jag ville förkovra mig i mitt skrivande framför två andra linjer. Dessa var enbart för personer med funktionsnedsättning och de var inga alternativ för mig.
Visst är det bra att det finns skolor och utbildningar för personer med funktionsnedsättning. En del klarar inte av tempot som undervisningen har på de skolor som personer utan funktionsnedsättning går på, och då är det självfallet att de ska gå tillsammans med andra med funktionsnedsättning. Det bör även vara lika självfallet att välja en skola med barn utan funktionsnedsättning om man som förälder är endast en smula osäker på att sitt barn klarar av det med tanke på funktionsnedsättningen. Går det så går det. Om inte, så är det inte värre med att byta skola.
Jag kunde inte se varför jag inte skulle klara av den uppsatta kursplanen på Åsa, så därför sa ja till platsen. Hur det gick? Galant.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar