omslagsbild

omslagsbild

fredag 5 september 2014

Det går på.

Jag tog en promenad vid Norr Mälarstrand i dag med. Det är mysigt att gå där fram till Stadshuset. Det börjar bli ett av mina favoritstråk här i Stockholm. Arton grader och nästan molnfri himmel, härligt att sommaren klamrar sig fast ännu ett tag.



Västerbron


Nu i kväll, efter att barnen knoppat in, öppnade jag min hotmail. Överraskande hade jag fått två mail från skolor som vill att jag kommer till de och håller mitt föredrag. Ett var från en högstadieskola i Täby och det andra var från en folkhögskola i Stockholm. Den sistnämnda ska hålla i en fortbildning tillsammans med tre andra folkhögskolor. Ett seminarium ska handla om hur de på deras skolor möter/bemöter de deltagare som alla har olika förutsättningar. Att ge samma möjligheter för alla, vare sig man har ett funktionshinder eller inte. På detta seminarium vill skolan att jag ska prata.

Föredragen hålls i höst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar