omslagsbild

omslagsbild

tisdag 24 februari 2015

I morgon startar bokrean.

Jag är full av förväntan. Det ska bli kul att gå omkring bland alla titlar och känna lukten av böcker.
Jag har aldrig besökt bokhandlarna i stan (Stockholm. egen anm.) under rean, men i morgon ska jag göra det. Bok-Skotten och Akademibokhandeln får det bli.
Vad vill jag köpa? Någon enstaka deckare blir det, förmodligen ´Stalker´ skriven av Lars Kepler. Eftersom jag har tröttnat på att läsa kriminalromaner, kommer jag att leta efter böcker med berättelser om livet utan ond bråd död. Relationsdrama, tycker jag är en passande rubrik till de böcker som fängslar mig mest just nu. ´Americanah´ skriven av Chimamanda Ngozi Adichie och ´Fågelburen´ skriven av Lisa Jewell är sådana romaner och de hoppas jag att jag finner. Jag är ute efter fler, men det skriver jag om i morgon. Om jag nu får tag i dem.

För om åren har jag varit likgiltig inför bokreorna, förutom fjolårets då det kittlades lite i spänningsnerven. Förra året fick jag tillbaka lässuget som jag hade upp till tjugofemårsåldern. Nu slukar jag romaner igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar