omslagsbild

omslagsbild

onsdag 18 mars 2015

Skulle jag ha sagt något?

Jag passerade en kvinna i trettioårsåldern när jag var på väg till arbetet i morse. Kvinnan hade sin gylf uppe på sina mörkblåa jeans. Kanske ville hon vädra efter nattens erotiska äventyr?
Frågan jag ställde mig, och har ställt när jag tidigare har sett personer med gylfen öppen, skulle jag ha sagt något?
- Ursäkta, men du har glömt stänga din gylf.
Jag blir glad att få det påpekat att min gylf är öppen när den är det och jag kan tänka mig att andra blir det med.
´Jaha, du är en sån som tittar där när du ser på folk´, är en kommentar som möjligen kan komma.
Det är svårt att undvika att se en öppen gylf, speciellt när underklädernas färg är i skarp kontrast med byxorna.
Om mina nära och kära har oknäppta byxor eller öppna gylfar säger jag det. Det är givet, men när det gäller andra vet jag inte hur jag ska agera. Om jag nu ska agera.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar