omslagsbild

omslagsbild

fredag 8 maj 2015

En grupp blivande journalister kontaktade mig.

Det händer då och då att personer kontaktar mig med anledning av att de har ett grupparbete i sin utbildning eller projekt som handlar om sex och funktionshinder, fortfarande tio år efter släppet av min roman ´Mitt nakna jag´. I berättelsen tar jag upp problematiken med att inte få kroppskontakt och sex sett från en mans perspektiv med ett funktionshinder och den frustration som då uppstår.
Nu är det en grupp från en journalisthögskola som vill intervjua mig för deras arbete om funktionsnedsattas rätt till sexualitet. Självklart ska de få det.
Jag känner en stolthet att det fortfarande finns intresse att få veta vad jag tänker och tycker om detta, trots att jag endast utgår från mig själv.

Förhoppningsvis kan jag få de att ändra namnet på arbetet. Alla vi människor har flera funktionsnedsättningar: En del kan inte byta däck på sin bil på grund av bristande kunskap och en del kan inte skriva en text utan grammatiska fel, och så vidare.
Jag kommer att föreslå ´Personer med diagnostiserad funktionsnedsättning: Deras rätt till sexualitet.´. ´diagnostiserad´ är nog överdrivet, men men.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar