omslagsbild

omslagsbild

måndag 18 maj 2015

Se bakåt och du stärker ditt självförtroende.

Rubrikens budskap låter kanske märklig för en del av er. Jag som alltid tycker att vi ska blicka framåt, sträva framåt, skriver nu att se bakåt. Nej, jag har inte ramlat och slagit i huvudet. Jag har endast tänkt efter.
Det händer att det inte går som du vill, även om en del av oss tror att de är supermänniskor som klarar av allt. När det har gått en tid och bitterheten över att inte nådde ända fram sjunkit, försök då att se bakåt på det du har gjort för att nå dit. Det är få om ens någon som kan det i nederlagets timme. Det har jag förståelse för, det kan inte jag heller. Vill bara försvinna från jordens yta, ett tag i alla fall, eller dra något gammalt över mig.
Varför se bakåt? Trots att du inte nådde ända fram, har du på vägen tagit över dig hinder som har möjliggjort dit du kom. Gläd dig åt det du har gjort och känn stolthet. På det sättet går du in med ännu starkare självförtroende när du ska försöka på nytt att nå ända fram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar