omslagsbild

omslagsbild

söndag 4 oktober 2015

En efterföljare till ´Mitt nakna jag´?

Jag ska göra ett helhjärtat försök att skriva ytterligare en roman, en efterföljare till ´Mitt nakna jag´.
Att se författare med sina romaner, en del pratade om dem och efteråt signering på Bokmässan, fick mig vilja att än en gång känna den eufori och stolthet som omslöt mig för tio år sedan när jag stod i Debutantförlagets monter (förlaget som gav ut romanen) och 2013 i en egen monter. Dock var det den enda gången för två år sedan som jag kunde visa upp ´Mitt nakna jag´ på mässan, för romanen hade inte hunnit släppas då för tio år sedan. Den såg livets ljus först två månader senare, november.
Det kanske är vansinnigt att börja igen den mödosamma resan det är att skriva en roman. Kanske ger jag upp efter halva vägen? Kanske inser jag det finns andra saker som är mer roligt och mer intressant än att skriva? Jag ska i alla fall göra ett helhjärtat försök, för jag vet hur härligt det är att hålla i sin egen nya roman. Jag vill få uppleva det ännu en gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar