omslagsbild

omslagsbild

lördag 28 november 2015

´Sikta mot stjärnorna och nå dit´, snart på en stor scen?

Jag funderar på att hyra Tibble Teatern i Täby för en dag och bjuda in elever från kommunens gymnasieskolor för att lyssna på mitt föredrag. Istället för jag reser till dem, kommer dem till mig.
Jag har nu varit ute i skolor och företag i två års tid och fått mängder med positiv feedback, så jag vet att uppträdandet kommer de tycka om, bli inspirerad och få något ut av som de bär med sig när de lämnar teatern. Uppträdandet ja, tänker inte vara själv på scen den timmen som föredraget varar för det finns då en risk att ungdomarna finner det tråkigt och börjar fingrar på sin telefon eller helt sonika lämnar lokalen.
Med på scen vill jag ha Alexander Floberg. Han spelar gitarr och sjunger vid en del av mina uppdrag. de gånger jag visar ´Johans ord´ på vita duken. Också Peter Robert, som sjunger Hip Hop och reggae ska med. Tänker att han sjunger ett par låtar. Om jag får önska, vill jag även ha med Anna Ploby och Nicke Wagemyr. Istället för vissa de tre bemötande-sketcherna på video som de medverkar i plus mig, vore det fantastiskt roligt att spela upp de på scen. Sist men inte minst vore det mycket kul om jag lyckas få Jonas Gardell komma och läsa upp det avsnitt ur min roman ´Mitt nakna jag´ som han har läst in för mig. Även den inspelningen hörs i föredraget.
Det blir så mycket bättre när allt blir serverat live.
Tänk om det blir verklighet? Nej, jag tänker inte. Det ska bli verklighet. En dag. Varför inte nästa höst?

Jag har blivit alltmer sugen i höst att stå på en stor scen, vilken Tibble Teaterns är. Den har 530 sittplatser och högt i tak. Att ensam stå på scen med hundratals ögon riktat mot mig, endast mot mig, i strålkastarnas sken. Det vore mumma.
Vilken lycka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar