omslagsbild

omslagsbild

fredag 18 december 2015

Vad önskar du dig i julklapp?

Jag önskar mig äventyr. Prylar och kläder har jag så det räcker. Även om prylarna är få till antalet har jag inget behov av flera. De gör mig inte lyckligare. Istället för att de samlar damm, vill jag få upplevelser i julklapp. Safari i Kenya, rundtur på den kinesiska landsbygden eller se bergsgorillorna i Virungabergen i östra Afrika, det vore något att få.
Mitt realistiska jag säger mig att något av de kommer inte finnas i paketen. Drömma är tillåtet.
Mina önskningar som rättar sig efter givarnas plånböcker är två romaner. ´Bergets skugga´ är den ena och är skriven av Gregory David Roberts. Den är en uppföljare av den suveräna ´Shantaram´. Den andra är ´Arvet efter dig´ och här är Jojo Moyes författare.
Julen och läsa, det hör ihop på ett märkligt vis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar