omslagsbild

omslagsbild

onsdag 16 december 2015

Ett kraftigt och modigt handlande.

Under frågestunden efter ett av mina föredrag, var den en kvinna som nämnde min roman. Hon hade själv inte läst den, men hon hade hört att jag bland annat skriver om synen på köp av sexuella tjänster och dess problematik.
Kvinnan berättade att hon har en kamrat som arbetar som personlig assistent åt en man. Han önskade sig sex, men kunde inte finna någon att ha det med. Om det berodde på mannens funktionshinder eller inte, det vet jag inte men antar det. Kamraten ville hjälpa honom, så de reste i hemlighet till Danmark där det är lagligt att köpa i motsats till Sverige.
Kvinnan frågade mig vad jag tycker om kamratens handlande. Jag sa att det gladde mig att höra att någon var så handlingskraftig och modig med tanke på att många i vårt samhälle är positiva inställda till vår lag mot sexköp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar