omslagsbild

omslagsbild

onsdag 13 januari 2016

Föredrag på en ungdomsmottagning.

Personalen på en ungdomsmottagning i Västmanland har fastnat för min berättelse. De har bjudit in mig till deras träff i vår. Det blir barnmorskor, kuratorer, läkare och administrativ personal som jag ska prata till.
De som träffar eller arbetar med ungdomar har flera viktiga saker att förmedla till dem. Ett är att få de som inte redan gör det, att gå in med positiva tankar i allt de gör. Det andra, bemöt andra så som du tror att de vill bli bemötta. Detta pratar jag om och det glädjer mig att göra det speciellt på en ungdomsmottagning för där kommer mina tankar göra skillnad, till det positiva.
En ny publik, därmed ett nytt föredrag. Det blir en utmaning och det gillar jag,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar